Elmina castle en cape coast

24 maart 2023 - Kokrobite, Ghana

We nemen afscheid van Accra en rijden naar cape coast.....omdat we in een huis bij het strand 3 nachten gaan slapen, rijden we eerst naar een moll met super grote supermarkt. Om wat ontbijtspullen en drinken te halen..

O ja, we zijneerst nog langs ons huis gereden om wat foto's te maken

Voordat we naar ons onderkomen gaan, bezoeken we Elmina castle. Een slaven fort....vanuit hier liepen de slaven door the door of no return...een gids vertelde veel, maar het was wel een drama queen😀 en moelijk te verstaan. In het nederlands kende hij het liedje iene miene mutte....🙄 .

Ook hier van die opdringerige mannetjes, als je je naam zei, schreven ze dat op een schelp. Jolanda zei dat ze Yoko ono heette," hoe spel je dat?🤣Miet kocht een schell met Myet erop.

Daarna door naar Ayikoo....mooi huis aan het strand....lunch hadden we overgeslagen. Dus onze spullen neerzetten., iedereen eigen kamer met wc/koude douche. En naar Kosa, een resort met restaurant...weer lekker gegeten, biertje en Shandy erbij.

Over het strand in het donker teruggelooen. Nog even buiten gezeten en dan ons bed opzoeken. Weer een dag voorbij met veel indrukken...

Op naar de volgende dag.....